Genieten genieten genieten

We zijn hier alweer een aantal dagen en zijn nog steeds volop aan het genieten. Zondag zijn we met Bauk naar de kerk geweest, leuk om eens mee te maken. De terugweg zijn heit, hendrik en ik lopend naar huis gegaan om de omgeving even te bekijken. Het is net wat een andere wandeling dan die heit thuis zondag altijd maakt met laika, want de wegen gaan hier steil omhoog, steil omlaag etc. Goed voor de beenspiertjes, en dat is ook maar goed want we hebben tot nu toe al vaak gebbq en gezellig met elkaar wijntjes en biertjes gedronken!!
Op de middag zijn de jongens gaan golfen met Dan, en zijn de vrouwen op rondtour geweest met Baukje Brouwer tours.

Maandag was het feest want Egberdina was jarig!! Voor het eerst in haar leven met zulk mooi weer en aan de andere kant van de wereld. We hebben het op zijn hollands gevierd met een stukje kwarktaart :) TIjdens het middageten kwam Tatiana een vriendin van Bauk hier op het eiland even langs, Baukje dacht dat is leuk ze komt even hallo zeggen. Niks was minder waar.. Bauk kreeg haar vrijgezellenfeest oftewel op zijn nieuw zeelands: henparty! We zijn langs verschilende wijngaarden geweest om allemaal lekkere nieuw zeelandse wijnen te proeven, bij de laatste wijngaard zijn we gezellig gaan picknicken. Een heerlijke middag die Bauk ook echt leuk vondt. In de avond hebben we het feestje nog even doorgezet met de mannen thuis! Een leuke dag dus.

Gisterochtend moesten we vroeg uit te veren want een tripje naar Abel Tasman stond op het programma.. Mem, Tante Matty en Baukje bleven thuis met de kids en de rest ging in de auto het avontuurtje tegemoet. Daniel McCorkindaletours zei dat het een mooie dag beloofde te worden met veel zon.. Om 8.30 waren we op plaats van bestemming, we gingen namelijk kayaken. Na een uitleg hoe alles werkte en hoe we weer uit de boot moeten komen (mocht die omslaan) waar we niet van uit gingen ivm met het mooie weer, konden we vertrekken. Het was de bedoeling om om het eiland Adele heen te varen, Mike en Karen (vrienden van B&D die ook uit Nederland hier zijn) vertelden dat dat eigenlijk de mooiste route was en dat er achter de berg zeehonden lagen met hun jongen. Met de Kayak kon je erg dichtbij komen dus dat wilden wij ook wel graag gaan proberen. Het eerste stuk ging goed, wel even wennen natuurlijk want het vereist enige kwaliteiten. Je moet tegelijk peddelen en de juiste slag weten te krijgen maar het ging vrij snel goed. We zagen in de verte een donkere wolk aankomen, hopend dat die ons zou passeren maar neee hooorr.... Na de eerste bocht werd de zee al iets omstuimiger en hoe verder we kwamen hoe omstuimiger hij werd. Het was werkelijk net de beringzee, zulke hoge golven. Eerst was het nog wel leuk maar op een gegeven moment moesten we links en kregen we de golven dus tegen de zijkant van de kayak. Het einge wat die man tegen ons had gezegd is als er golven zijn dat je ze dan niet tegen de zijkant moet krijgen want dan heb je de meeste kans om om te vallen. Gelukkig gebeurde dit niet en kwamen we moe maar voldaan aan op een onbewoond eilandstrandje. Door de regen waren we kletsnat geworden, en de zon kwam ook niet door op het eiland. Na wat eten en rond te hebben gewandeld, de natte kleding maar weer aan en vol goede moed maar weer verder peddelen. Het was nog een barre tocht en erg van het uitzicht hebben we niet genoten terwijl het wel erg mooi was zo tussen de hoge bergen. Onderweg ging het nog meer regenen wat niet echt meehielp.Aan het eind van de rit waren we dan ook moe, koud (erg koud) Daniel stond klaar met de auto dus we konden snel in de wame auto en op naar huis. Het was een leuke ervaring hoor maar hadden we van te voren geweten dat er zo'n golven zouden zijn dan waren we niet gegaan denk ik... Maar goed deze ervaring hebben we ook maar weer te pakken.

Gisteravond alvast alle spulletjes ingepakt want vandaag gaan we naar D'urville voor de trouwerij. Op het eiland zijn geen winkels etc dus als we iets vergeten zijn we het ook echt vergeten. We hebben er ook geen bereik met de telefoon en amper internet dus we moeten echt alles meenemen. Nou we genieten lekker lekker lekker,, en we hebben heel veel zin in de trouwerij!!

Dikke tut van ons allemaal

Siemen

Hey Broer en Zuske,

Mooi verhaal en fotos!
Tgaat alweer snel, een week voorbij.
Veel plezier op D'urville, dat jullie daar een leuke trouwerij mogen meemaken, kunnen jullie vast wat in de stemming komen voor juli ;-)

Groeten daar.

melle en anny

wij zaten al op weer wat nieuws te wachten, en ja hoor.
het ziet er allemaal geweldig uit.
maar nu wordt het even stil, nu jullie naar het eiland gaan
hebben we begrepen.
een heel bijzondere tijd toegewenst daar.
krupkes

Jantine

Zo wat een avontuur weer.
Geniet van de bruiloft.
Groetjes aan iedereen.

ps:sven gaat zelf al zitten.:)

Wietske Verberne

Lieve allemaal.
Wat een verhaal! Brrr...ik voelde gewoon hoe koud het was.
Geniet van de bruiloft. En......ook al ben je iets vergeten, jullie zijn er allemaal!!!
Voor Baukje en Dan: Wij wensen jullie een voortzetting van jullie geluk maar dan in getrouwde vorm.
Groet, Rob en Wietske.

Ruben Marinus:P

Hallo Hallo!!!
Hoeist der??
Mooie Foto's (Bin Jaloerss!!!)
Mei Layka en Indy is olles goed jer!
groetjes Ruben

jan Brouwer

schitterende foto's, het is een mooi eiland
zaterdag een prachtige dag toegewenst met de
trouwerij. bij ons was het een mistige dag, koud
en een beetje nat maar de lente begint er aan
te komen. en natuurlijk de zon, daar wachten
wij op de zonnestralen weer eens op ons gezicht.
groeten van jan en hillie.

ymkje

mooie verhalen hoor