Bedankt!!!

made by Baukje:

Lieve mensen, Hier eindelijk weer even een berichtje van mij het is ontzettend hectisch geweest de afgelopen weken en mijn co schrijvers hebben geweldige verhalen geschreven!!!
Ten eerste wat een geweldig moment om dan eindelijk mijn familie in mijn armen te mogen sluiten!!! Uiteraard ging dat gepaard met vele tranen en wat was het leuk om dan eindelijk onze oprit op te rijden en ze rond te leiden in ons huis. Eindelijk dan samen alles bekijken en live bespreken. We hebben een geweldige tijd samen gehad zoals jullie hebben kunnen lezen en voor de bruiloft waren we nog druk om de puntjes op de i te zetten.

Voordat we naar D'Urville vertrokken moesten we onwijs dubbel checken of we alles wel meehadden want ja dat ritje naar D'Urville werd uiteraard niet 2 x gemaakt. Gelukkig hadden we Klaas en Mike als ceremoniemeesters aangesteld en hebben die ons geholpen om alles perfect te laten verlopen en werden op de laatste minuut Dan zijn stropdas toch nog in de auto gegooid. Gelukkig was mijn jurk ook net op tijd ingenaaid en kon deze ook mee, niet onbelangrijk hahaah. Geweldige avonturen op D'Urville beleefd met zijn allen en toen ineens was de grote dag aldaar!!! Nou de storm waarmee het begon belooft nog wat voor ons gehuwde leven... het begon met een gierende strom recht op ons afkomend in de baai...gierende wind, regen en lawaai. Van 40 knopen, naar 50 en uiteindelijk het toppunt met 70 knopen.
Dit bruidje werd dus s'ochtends als eerste gemeld dat de familie vastzat om de hoek door het hoge water, dat de stroom eraf was (op het hele eiland) en warm douchen + eten koken voor onze gasten dus niet op het programma kon staan hahah en dat we hoogstwaarschijnlijk de fotograaf niet van de French Pass op konden halen met de boot.... Nou ja maar weer het bed ingedoken en nog maar even van de rust genoten. Dan zijn oom en tante die vanuit Wellington naar Nelson waren gevlogen zouden de tocht naar D'Urville niet kunnen maken en zijn thuisgebleven.
Uitendelijk besloten de trouwerij te verschuiven naar 3 uur s ‘middags en na een donker begin brak zowaar het zonnetje door. De brouwertjes kwamen met zijn allen door het water waden, en de fotograaf die vlakbij de french pass logeerde met zijn gezin kon toch nog opgehaald worden met de boot. Als klapper werd ook de noodgenerator aangezet en konden we ook nog douchen.
Uiteindelijk was het een geweldige dag met een prachtige ceremonie en een fantastisch feest. De rest van de dag hadden we geweldig weer en tijdens de fotoshoot liet de zon zich regelmatig zien. We hebben onwijs veel lol gehad en waren ontzettend ontroerd door alle lieve berichtjes via de mail, telefoon, kaartjes, pakketjes, video's, video boodschappen en liedjes!!! Geweldig en totaal onverwacht... het huis staat hier vol met kaartjes en cadeaus en Dan en ik zijn ontroerd dat zoveel mensen aan ons hebben gedacht en door alle lieve woorden. Zo voelde het toch dat iedereen er een beetje bij was... we hopen dat jullie allemaal een beetje een idee hebben gekregen met de geplaatste foto's op deze site, facebook en hyves!!! En bij deze ONWIJS BEDANKT door jullie is onze dag nog specialer geworden en zullen we dit allemaal nooit vergeten. Ik ben bang dat ik gewoon zoveel mensen zal vergeten door namen te gaan noemen dus ga dit maar niet doen, maar jullie weten zelf wel wat ik bedoel!!!! De dag eindigde met mooie speeches, uiteraard weer tranen en daarna een knallend feest waar vooral veel gedanst werd!!! De jukebox deed zijn werk goed en nu nog steeds zijn we aan het nagenieten van deze geweldige dag!!!

En ja dat had Dan nooit mogen dromen dat ie met zijn hele schoonfamilie op honeymoon mocht hahahahah wat een giller, maar wat was het geweldig... veel te snel voorbij gegaan als je het mij vraagt!!! Helaas na de trouwerij alweer afscheid moeten nemen van tante Matty en Kaatje en Mike. Die zitten inmiddels alweer druk te werken en van de lente in Nederland te genieten.
Na onze geweldige rondreis met de McCorkindale Tours hadden we nog een paar dagen in Nelson met Klaas, Siebe, Erika, Silke en Karst en voordat ik het het kon beseffen stonden we alweer op Nelson airport om ze uit te zwaaien... vreselijk... heb geprobeerd zoveel mogelijk dingen samen te doen en extra veel poepluiers te verschonen. Heel veel knuffels gestolen en nu moet ik het toch echt weer doen met deze mooie herinneringen en het plan om snel weer naar Nederland te komen, weet alleen nog niet wanneer. Gelukkig hebben we samen nog even heerlijk kwaliteitstijd gehad door samen een tijd door te brengen, te lunchen in the boatshed en gewoon te genieten op het strand van Nelson. Met Silke naar de speeltuin en heel veel kiekeboe spelen met Karst met de jongens en Eer nog zoveel mogelijk bespreken en toen was het moment toch daar. Met tranen en tuiten afscheid genomen en nu ze weg zijn echt moeten wennen aan 5 minder en de stilte...
Dus allemaal waren we na dit afscheid ineens onwijs moe en hadden we even de tijd nodig om bij te komen van de avonturen van de afgelopen weken... D'Urville, de trouwerij, honeymoon door het zuidereiland en het afscheid nemen wat vanaf de start alweer leek te beginnen.
We hebben lekker geluierd in ons huis, genieten van het uitzicht, shoppen in Nelson, wandelingen de bergen op, zuurkoolschotel en hutspot gemaakt voor Dan zijn vader die kwam eten en met Ritchie wezen waterskien wat een geweldig avontuur was.
Het was een prachtige dag op Rabbit Island en we hebben onwijs gelachen tijdens het (lees pogingen tot) waterskien. We hebben er nog dagen van mogen nagenieten want de spierpijn was overal te voelen.

Afgelopen donderdag was Dan the manjarig, woensdagavond hebben we zijn werk truck versierd met allemaal ballonnnen tussen zijn gereedschap en slingers door de auto. Vond ie onwijjjjjs leuk ahhahaha in ieder geval hebben wij daar zelf veel lol omgehad. S'Avonds gingen we dit heuglijk feit vieren bij grandma en grandad met fish and chips, pavlova en een prachtige verjaardagstaart!!! Het was onwijs gezellig en leuk voor de Brouwertjes om dit feest op de kiwi manier mee te mogen maken.
S'Ochtends waren Eggie, Jelmer en ik naar Nelson hospital gereden om een bezoekje te brengen aan de verloskundige. Aangezien Eggie 2 bezoeken in Nederland mist had ik een bezoekje hier geregeld om te zien of alles goed gaat met de kleinste telg. Voor Eggie onwijs leuk om te zien hoe het er in het ziekenhuis in Nelson eraantoe gaat. Ze vond vooral de ouderwetse couveuses erg interessant en deze zijn dan ook vastgelegd op de foto hahaha. Gelukkig gaat alles goed met de baby en mocht ik ook even naar het hartje luisteren.. Ondertussen vragen we ons af of ze nog wel in de vliegtuigstoelen zal passen want ze wordt tonnetje rond!!

Afgelopen vrijdag zijn we richting de Golden Bay vertrokken, na een prachtige rit naar Pohara een picknick op Pohara beach, bezoekje aan de pupu springs naar ons huisje gegaan wat aan het strand lag. Een geweldige plek waar we hebben genoten van het zonnetje, 30 graden, de zee en de wandelingen langs de prachtige kust. 's Avonds genoten van de prachtige sterrenhemel die onwijs helder was.

De volgende dag was het helaas pokkeweer en hebben we dezelfde strandwandelingen gemaakt in de regen wat verrassend leuk was. Omdat we toch al zo nat waren maar weer lekker gezwommen in de zee. Zalm gevangen bij de salmonfarm, en hierna zijn de jongens op roadtrip gegaan met tourleider dan te man en de meiden bleven thuis bij mij waar wij bij een lekker vuurtje hebben zitten lezen en relaxen. 's Avonds uiteraard wel gebarbequed, Dan had de barbeque gewoon wat dichter bij de deur getrokken zodat hij niet in de regen hoefde te staan ahahahh
Vanochtend vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien en gelukkig hadden de regen en wolken plaatsgemaakt voor een mooie blauwe lucht. De zonsopgang was prachtig, iedereen heeft mooie schelpen verzameld en we hebben vele kilometers gelopen langs het strand. Na het uitchecken naar Whararike Beach gegaan en daar een prachtige wandeling gemaakt!!! Op de terugreis ijsje gegeten in Mapua en nu zitten we met zijn allen lekker een filmpje te kijken....
Nou inmiddels zit iedereen geintjes te maken over mijn lange verhaal dus wordt het tijd om er een eind aan te breien.
Hoop dat het goed gaat met iedereen!!!

Dikke tut
Bauk

Anne

Tof Bauk!
Briljant dat het allemaal goed gekomen is en dat je een mooie tijd met iedereen hebt gehad.
HEERLIJK!

ymkje